Skip to main content

Ambiencé (2020)













Yönetmen: Anders Weberg



Bu filmin yegane olayı 720 saat olması, başka hiçbir numarası olduğunu / olabileceğini sanmıyorum. Zaten bu olağanüstü filmin yönetmeni Anders Weberg, dünya üzerinde çekilmiş en uzun film rekorunu kırmak ve bu film ile bir üne kavuşmak istediğini açıkça(utanmadan) belirtmiştir. Film, bir kereye mahsus olmak şartı ile gösterilecekmiş, gösteriminden sonra da filme dair her türlü kaydın yok edileceğini bizzat Weberg’in kendisi duyurmuş.


Film, hayatın anlamı, uzay ve zaman gibi oldukça gerekli konulara değinecekmiş, değinecekmiş diyorum zira filmi izlemişliğim yok, niye, film 2020 yılının son günü vizyona (!) girecekmiş çünkü.  Filmin fragmanından hareketle ve önyargılarımın ışığında, filmi itin götüne sokma gücüne sahip olduğum anlamına gelir bu. Fragman demişken, 720 saat olan bir filme yakışır şekilde 7 saatlik bir fragman yayınlanmış*. YouTube’de fragmanın hızlandırılıp 1 dakikaya düşürülmüş** (kim yaptıysa eline sağlık) halini bulmak mümkün. 2018 yılında 72 saatlik uzun fragman yayınlanacakmış (7 saatlik olanı kısa fragman oluyor tabi burada).

Filmin ne 2018 yılındaki uzun fragmanının nede 2020 yılındaki tam halinin gösterilmesine artık bir gerek kalmadığını düşünmekteyim. Weberg, çektiği uzun filmi ile ünlü olmak istiyordu, oldu. Filminde bir şey anlamaya da ihtiyacı yoktu, filmin uzun olması yeterliydi. Bu yüzden Weberg adlı bu beygiri alaşağı etmek oldukça kolay hale geliyor; 720 saat + 1 dakikalık bir film çekmek. Hatta bu film tek bir mavi kareden oluşabilir (bkz. Derek Jarman, Mavi, 1993, en nihayetinde Mavi ‘’gerçek’’ bir filmdir). Tamam, başka renkler de olsun, her 10 saatte rengin tonu koyulaşsın veya açılsın (not: bu fikrin altında hiçbir derin anlam yatmamaktadır ama bir anlam olduğuna inanacak pek çok keriz dünya üzerinde mevcuttur). GÜNÜN SONUNDA ÖNEMLİ OLAN ORTAYA ÇIKACAK OLAN FİLMİN UZUNLUĞU OLACAKTIR. Tabi filme ambiyans katması içinde ambiyans müzik eklendimi tamamdır. REKOR = GÜMLEDİ.

Filmin yakılma muhabbeti, Jean Michel Jarre’nin ‘’Musique pour Supermarché’’ albümünde yediği naneyi hatırlattı. Jarre, albümü sadece bir adet bastırıp, açık arttırma ile satıp, albüme dair bütün kayıtları kendi eli ile yok etmişti. Yine aynı Jarre, bu albümdeki bestelerinin bir kısmını daha sonra yayınlayacağı albümlerinde parçaların isimlerini değiştirerek kullanmıştı (çakal karlos). Bu yönetmende emimim ki bu filmin ekmeğini yemeğe devam edecek, sinemayı bırakacağını ileri sürmüş olsa bile.      

*Akli dengem gelgitlerde 7 saatimi heba edebilirim linki

**Henüz işsizlikte o level'e erişmedim ama merak ettirdin lan şerefsiz linki




Comments

Popular posts from this blog

S.P.K. - Two Autopsy Films: Human Postmortem (1983)

Two Autopsy Films: Human Postmortem, Avustralyalı endüstriyel müzik grubu S.P.K.’nın yayınlamış olduğu ikinci video işidir. Film / video iki bölümden oluşmaktadır; her iki bölümde de aynı otopsi videosu vardır fakat ilk bölümde otopsi görüntüleri S.P.K.’nın müziği eşliğinde servis edilirken, ikinci bölümde ise otopsi görüntülerinin müzik eklenmemiş orijinal halleri yer almaktadır. Grup hastanede çalışan elemanlardan oluştuğundan otopsi kaydı bulmakta zorluk çekmemiş, bununla birlikte grup albüm kapakları ve canlı performanslarında da çeşitli kadavralardan faydalanmışlardır.     SPK - Live At Sam's Minneapolis  1982 with AT KAFASI Film / video,   PTV’nin First Transmission video yayını gibi posta yolu ile satışa çıkartılmış ve sadece videokaset olarak basılmış. Filmin müzikleri (!) sonrasında kaset formatında korsan olarak basılarak satışa sunulmuş. Grubun elemanlarından Graeme Revell ( EMS, AKS, Oblivion, Operator)  ilerleyen zamanlarda normal filmler için müzikler üret

Psychic TV: First Transmission(1982)

Endüstriyel müziğin anası/babası sayılan Throbbing Gristle 1981 yılında görevini tamamladığını düşünerek dağıldı. Tam olarak ikiye bölünen gruptan Chris Carter ve Cosey Fanni Tutti ''Chris & Cosey'' adı altında müzik yapmaya devam ettiler, grubun diğer yarısı Genesis P-Orridge ve Peter ''Sleazy'' Christopherson'da  Psychic Tv adı altında birleşti ama amaçları bir müzik grubu kurmak değildi. Genesis P-Orridge ''COUM Transmissions'' döneminde sergilediği performans sanatlarına geri dönüş yapmak istiyordu ve bununla birlikte yeni ürettiği işleri canlı olarak yayınlama fikri kafasının içinde yankılanmaya başlamışken PTV'nin ilk adımları atılmış oldu. Adında da anlaşılcağı üzere Psychic Tv bir televizyon kanalı olarak kuruldu ama resmi olarak (haliyle) bir yayın yapamadı. PTV yayınını el altından yaptı ve 4 saatlik First Transmission (İlk Yayın) 2 VHS Kaset olarak yayınlandı. Sadece ''Thee Temple ov Psychick Youth

Samantha Fearson In Nightmare Club (19XX)

Bu film/video hakkında bulabildiğim tek şey kendisi oldu! İnterneti ne kadar kurcalasamda hakkında hiç şey bulamadım. Samantha fearson in nightmare club kısa ve sürprizli bir striptiz videosu, videonun başında gösterinin afişi sayılabilecek çizim  bizi karşılıyor, samantha ekranda belirdiği anda klişe bir striptiz müziği(saksafon ağırlıklı) çalmaya başlıyor ve olay inceden gelişiyor. Üzerinde bir sokak temsili bulunan bir arkaplanın önünde Usulca ve haliyle erotik bir şekilde kıyafetlerini çıkarıp ortalığa saçan   samanatha bununla yetinmeyip vücudundaki fermuarlı gözden (!) iç organlarını da çıkarıp dağıtmaya başlıyor ve ardından derisi yüzülmüş   kafasından peruğunu kaldırıp ayaklarının ucuna bırakıyor, son olarakta izleyicilere karşı alkışlar, ıslıklar ve köpek havlamaları eşliğinde selamını veriyor.